Numărul de oameni care sunt etichetați cu diagnosticul de “autism” este în creștere și, până în prezent, știința nu s-a dovedit a fi în măsură să indice în mod concludent vreun factor anume ca fiind cauza acestei afecțiuni. Oamenii de știință sunt derutați.
Pentru a încerca să înțeleg ce se întâmplă, am apelat la Psihologia Ezoterică – Știința Sufletului, mai exact la cercetările maestrei Alice A. Bailey, care a studiat în profunzime aspectul superior al iubirii și înțelepciunii din natura omului. Sufletul inițiază la fiecare nouă încarnare, construindu-și vehiculele de exprimare – corpurile fizice, emoționale și mentale. Apoi, de-a lungul veacurilor, se străduiește să le dezvolte, să le integreze și să-și ridice conștiința de la nivelul emoțional la cel mental, astfel încât să aibă un canal inteligent și disciplinat prin care să lucreze. Acest lucru creează stres și crize în viața unei persoane și, în consecință, apar probleme psihologice. Din această perspectivă abordează problema autismului psihologia ezoterică.
Ce știu experții medicali despre autism?
- Experții medicali știu despre autism că este o tulburare de neurodezvoltare, o afectare a creșterii și dezvoltării creierului și a funcției creierului care afectează emoțiile, capacitatea de învățare și memoria.
- Există mai multe niveluri ale severității deficienței, motiv pentru care afecțiunea despre care facem vorbire este numită TULBURARE DIN SPECTRUL AUTISMULUI. Toate nivelurile sunt caracterizate de întârzieri în dezvoltarea mai multor funcții de bază, inclusiv socializarea și comunicarea.
- Autismul, clasic;
- Sindromul Asperger;
- Sindromul Rett;
- Tulburarea dezintegrativă a copilăriei (CDD).
- Tulburări care nu se potrivesc întocmai în primele 4 grupuri, cum ar fi autismul atipic, acesta fiind cel mai frecvent (simptomele apar mai târziu decât copilăria timpurie etc.).
- Există diferențe între modurile în care creierul procesează informațiile.
- Nu există nicio activitate într-o parte cheie a sistemului neuronal oglindă al creierului, care se declanșează atunci când o persoană cu TSA îi observă pe ceilalți efectuând o acțiune și când el sau ea efectuează aceeași acțiune.
- Rețelele neuronale care reunesc lucrurile sunt mult mai puțin active, creierul autist este desincronizat (conectivitate dezordonată).
- Simptomele apar în primii trei ani de la naștere, acestea sunt în general:
- TSA este caracterizat de întârzieri în interacțiunea socială, întârzieri în limbajul utilizat în comunicarea social, întârzierea dezvoltării jocului simbolic sau imaginativ.
Pe scurt, progresul care părea să se dezvolte normal la copiii mici – fizic, emoțional și mental, încetinește, se oprește și apoi merge invers. Acest lucru se poate întâmpla mai rapid sau mai lent. Abilitățile sociale, cum ar fi limbajul, contactul vizual și interacțiunea cu ceilalți, sunt afectate. Este evident că dorința de a relaționa cu lumea exterioară se închide, contactul cu aceasta limitându-se doar la supraviețuirea fizică. Copilul nu dorește să iasă din zona de supraviețuire și să treacă în zona de conformare, de structurare și consolidare a egoului, pentru că nu se simt în siguranță. Într-o asemenea stare energetică, în absența dorinței de a explora lumea exterioară, neuroplasticitatea creierului (capacitatea de dezvoltare prin răspuns și adaptare la stimuli externi) nu atinge cotele normale.
Cauza pentru care copilul nu dorește să depășească etapa de supraviețuire este absența iubirii care să-i ofere energia necesară trecerii în etapa de conformare. Pacienții cu autism par mulțumiți să trăiască în propria lor lume. Uneori, diagnosticul precoce și intervenția adecvată pot opri diapozitivul, astfel încât funcționarea parțială a minții este restabilită sau diapozitivul se oprește de la sine. Sunt raportate de asemenea și cazuri de recuperări complete. În majoritatea situațiilor, retragerea pare ireversibilă, iar mintea și interacțiunea inteligentă cu creierul și prin creier sunt grav afectate. Numărul celor afectați crește rapid și, până în prezent, nu a fost găsită nicio cauză care să poată fi explicată științific.
Cauza principală a autismului – tendința raselor spre „introversie”
De când Carl Gustav JUNG a popularizat pentru prima dată termenii de introversie și extraversie, lumea a acceptat și a recunoscut două tipuri de personalitate. Extrovertiții sunt centrați pe lumea exterioară, în timp ce introvertiții caută mereu în interior. Fiecare grup își produce propriul set de boli fie prin supraexprimare, fie prin inhibiție. Autismul este o boală a cărei cauză fundamentală se găsește în această tendință spre introversie. Introversia ca patologie a crescut semnificativ la începutul secolului al XX-lea, din cauza violenței războaielor mondiale. Fenomenul este descris de scriitoarea ezoterică Alice Bailey în 1942.
„Problema actuală a lumii, frica, anxietatea profundă, suferința și durerea, care sunt atât de răspândite, produc un rezultat dublu: extroversia conștiinței de masă; și o introversie pronunțată a individului. Efectul acestei separări în două direcții are un efect grav asupra indivizilor sensibili. Ei sunt trași în afară de atracția conștiinței de masă și de forța vieții politice, economice și sociale a rasei; și trași în interior de lumea valorilor superioare.” (Alice Bailey)
Momentul acestei acțiuni duale – o forță care îi împinge pe oameni în afară și o forță care îi atrage înăuntru, s-a intensificat din anii 1940 și provoacă o problemă psihologică numită „clivaj”, în care oamenii sunt sfâșiați în două direcții. Cei mai mulți dintre noi suferă de o afecțiune de tip „clivaj”, la o anumită etapă a vieții noastre. Acest lucru este normal și natural, deoarece ne integrăm corpurile și căutăm unirea cu Sufletul. Atunci când, remorcată de clivaj, o parte câștigă, descoperim că cel afectat se concentrează fie asupra planului fizic, în detrimentul creșterii interioare, fie asupra eului , iar contactul cu lumea exterioară este unul minim. Ambele tipuri de afecțiuni sunt nedorite, dar cea din urmă este periculoasă pentru sănătatea mintală dacă atinge cote paroxistice, pentru că atunci se creează oportunitatea apariției unei varietăți de afecțiuni psihiatrice, cum ar fi schizofrenia („mintea divizată”), bipolaritatea (tulburări maniaco-depresive, până mai ieri), sau autismul. Tipurile devoționale și sensibile sunt deosebit de susceptibile la boli care decurg din introversie.
„Care este natura reală a unui adevărat mistic sau introvertit? Acesta este unul a cărui forță sufletească, rază sau calitate este prea puternică pentru ca personalitatea sa să le poată gestiona. Omul găsește apoi că drumul către lumile interioare ale dorinței și emoției, ale minții și ale viziunii spirituale sunt, pentru el, linia de cea mai mică rezistență, iar integrarea și exprimarea planului fizic va suferi, în consecință.” (Alice Bailey)
Misticii evului mediu erau deosebit de sensibili și mulți au murit pentru că dorința lor de ascensiune spirituală era mai puternică decât dorința lor de a trăi în lumea fizică. Pentru căutătorii spirituali, este important să se stabilească diferența dintre a fi introvertit și a fi echilibrat spiritual, a trăi subiectiv.
„A fi introvertit înseamnă într-adevăr că tu, ca personalitate gânditoare, te uiți mereu la sentimentele tale interioare și la viața gândită. Asta nu înseamnă a trăi subiectiv; trăiești ca un observator exterior care privește în interior. A trăi subiectiv înseamnă că focalizarea conștiinței tale este în interior și că din acel punct te uiți în două direcții: în exterior, la personalitate, pe planul fizic și în interior, la suflet.” (Alice Bailey)
Pe scurt, avem două forțe conflictuale care joacă asupra conștiinței, perturbând integrarea psihologică a persoanelor sensibile; iar dintre acestea, forța de tragere spre interior (creată de atracția Sufletului și de numărul tot mai mare de oameni care răspund) crește în potență. Acest lucru se întâmplă ușor, atât celor care nu doresc să participe la viața de lume, cât și celor care se tem să se retragă în interior din punct de vedere psihologic. Acesta este un factor de fond care trebuie luat în considerare în studiul autismului.
Autismul se potrivește unei descrieri făcute de misticul Patanjali, unei stări de „pasivitate” sau „somn”
Patanjali a fost un înțelept indian care a trăit în vremurile precreștine și a scris un ghid de dezvoltare spirituală ce se concentrează în special pe dezvoltarea minții și iluminarea acesteia. El descrie o stare periculoasă care apare în minte din cauza unei tehnici incorecte de meditație. Există o asemănare clară între această afecțiune patologică de „somn” care vizează adulții și cea care apare la copiii cu autism. Pasivitatea (somnul) se bazează pe starea de repaus a vrittis. Vrittis sunt acele activități ale minții care se întâmplă în relația conștientă dintre simțul folosit și ceea ce este simțit, acele percepții mentale care corelează omul cu mediul său, prin intermediul simțurilor și minții. Dacă înlocuim cuvântul vrittis cu „impulsuri electrice”, definiția ar putea veni direct dintr-un manual modern de neuroștiințe:
„Simțurile noastre depind de utilizarea de către sistemul nervos a semnalelor electrice pentru a transmite creierului ceea ce vedem, atingem, auzim, mirosim și gustăm.”
Sutra îi avertizează pe meditatori să evite să-și golească mintea sau să cânte la nesfârșit un gând sau o frază, cum ar fi o mantra, deoarece această activitate va bloca ritmurile minții și fluxurile sale (de gânduri, imaginație, memorie) în inacțiune – o stare foarte gravă. Secretul meditației nu este golirea minții, ci observarea câmpului acesteia, fără să mai investim energia atenției în gândurile care-l străbat. Unii oameni, prin puterea lor pură de voință inhibă direct procesele minții inferioare, încercând să liniștească corpul mental prin inhibarea sau suprimarea tuturor mișcărilor, prin oprirea circulației. Această inhibiție are un efect direct asupra creierului fizic. Starea natural a gândurilor este fluxul. Această liniște autoimpusă poate fi excesiv de periculoasă în ceea ce privește relația cu simțurile. Relația se va deteriora, iar simțurile se vor atrofia. Un om care exagerează îm această privință este predispus la halucinații, la amăgire, la impresii greșite și la obsesii. Pe scurt, inhibarea proceselor minții, atenuează impulsurile nervoase electrice care transmit informații de la simțuri către creier și minte, izolând efectiv proprietarul de orice interacțiune semnificativă cu lumea exterioară.
Autismul nu este ceva nou – există de mii de ani. Mai avem de descoperit de ce numărul celor afectați crește atât de rapid. Se pare că există o asemănare ciudată între adultul care își ține mintea goală cântând la nesfârșit mantre și ceea ce se întâmplă în mintea unui copil la debutul autismului. Putem înțelege acum de ce diagnosticarea precoce a autismului și intervenția terapeutică este crucială. În caz contrar, activitățile minții și creierului se vor atrofia.
Suprasensibilitatea este o altă cauză – (Numerologie)
„Dumnezeu geometrizează”, a spus Pitagora. Numerele sunt simboluri ale energiilor vii, formele exterioare ale forțelor interioare creative, care modelează tot ceea ce se găsește în univers. Există șapte forțe creative majore – cele șapte raze. Dintre acestea, a doua rază și numărul 2 și-au asumat o importanță majoră recent, datorită tranziției omului într-un nou mileniu care îl are pe “2” ca număr de bază. Numerotarea anilor se face acum cu „2”. Aceasta înseamnă că forța lui „1” care a scaldat conștiința omului timp de o mie de ani, a fost înlocuită de puterea lui „2” sau a doua rază a iubirii, înțelepciunea. Să descriem puțin cele 2 energii diferite.
Raza Unu a Voinței și Puterii (#1): este forța creatoare-distrugătoare a universului, energia Tatălui-Spirit. Ea dă viață formei prin care Spiritul lucrează, apoi distruge forma, continuând acest process, până când Scânteia Divină își finalizează călătoria prin lumile umane și urcă înapoi spre Sursa Sa. Această scânteie numită suflet, produce oameni după cele 12 figuri arhetipale, cele 12 fețe ale Sufletului, descrise de Jung. Scopul lui „1” în mileniul precedent a fost să dezvolte personalitatea umană până la punctul în care aceasta a devenit conștientă de sine, inteligentă și cu voință proprie. În astrologie, acest scop este simbolizat de semnul “Leu”. Scopul omului în acest nou mileniu este să dezvolte conștiința sufletului și valorile Razei Doi sau „2”. În astrologie, “Vărsătorul” reprezintă acest scop.
Raza a doua a Iubirii-înțelepciune (nr. 2):
„2” echivalează cu calitatea iubirii-înțelepciune, lucrând sub Legea Atracției și atrăgând omul de la un punct de realizare la altul. „2” este numărul ierarhiei spirituale.” Raza a doua sau „2” este forța de atracție și magnetizare a universului, care le adună pe toate – viața și materia, pentru a construi stelele, planetele, omul și toate formele de viață – ca mijloc prin care conștiința poate apărea și evolua. „2” oferă dragoste și înțelepciune caracterului uman, bunătate și înțelegere și produce oameni care sunt vindecători, profesori, cărturari și iubitori. Mai mult decât orice altă forță (și împreună cu raza sa de reflexie inferioară sau „6”), „2” sensibilizează foarte mult oamenii. Efectul negativ al Razei 2 este că înmoaie (slăbește) caracterul, permițând frică, anxietate, un sentiment de incapacitate de a face față, lipsa de speranță și dorința de a fugi și de a găsi un loc sigur în care să se ascundă, să intre în conștiință. Paralela cu problema introversiei și a autismului este clară.
Efectul de schimbare asupra conștiinței omului de la “RAZA 1” la “RAZA 2” este extraordinar de puternic. Acțiunea “Razei 2” sensibilizează și spiritualizează conștiința, în consecință, bebelușii născuți în anii 1900 și bebelușii născuți din 2000 încoace, sunt suflete extrem de sensibile. Problema lor devine mai acută din cauza prezenței a două zerouri în numărul anului de naștere, indicând o sensibilitate și mai mare decât în mod normal pentru grupul lor. Ei se nasc într-o lume care mărșăluiește cu ritmul războinic al Razei Voinței și Puterii de o mie de ani.
Prevenirea autismului:
- Străduiți-vă, pe cât posibil, să oferiți copilului dumneavoastră o naștere fără stres și să oferiți un mediu iubitor și îngrijitor.
- Umpleți spațiul copilului cu muzică de vindecare. Găsiți o asemenea muzică în AUDIOTECA privată a Clubului “Sursa de Motivație”.
- Documentați-vă despre simptomele autismului. Dacă aveți îndoieli, consultați un profesionist care are pricepere în domeniu. Diagnosticul și tratamentul precoce sunt vitale. Opinia venită acum de la experți este că autismul este tratabil dacă este diagnosticat și abordat serios, suficient de devreme.
- Atenție la televizor ! Copiii mici nu pot face diferența între realitate și ceea ce văd pe ecran. Căutați videoclipuri sau emisiuni care sunt pline de imagini și scene amuzante, fericite și frumoase.
- Urmăriți-vă copilul încă de la început pentru a vedea dacă el sau ea are tendința de a-și ține respirația. Introvertiții fac acest lucru atunci când sunt anxioși, încetinind fluxul de energie și activitatea din minte.
- Scoateți în mod regulat copilul afară la soare și jucați-vă inspirând și expirând puternic, reflectând acest lucru pentru ca copilul să vadă și să copieze.
Dacă autismul este diagnosticat:
- Alătură-te unui grup de sprijin și aflați unde pot fi găsite resurse și informații. Pune-ți copilul în grija celor mai bine pregătiți profesioniști pe care îi poți găsi. Selectează doar acei oameni care îți plac, pentru a lucra cu copilul tău prețios – ai încredere în intuiția ta.
- Contactaează toate școlile din jur și află care este cea mai bine echipată și care are resursele pentru a-ți ajuta copilul, apoi fă tot ce poți pentru a-l duce pe copilul tău la școala sau centrul respectiv.
- Dacă copilul îți permite, fă-i regulat masaje foarte blânde, pe spate și pe părțile laterale ale craniului, acordând atenție bazei acestuia. Aliniază-te cu Sufletul și trimite-i dragoste prin vârful degetelor.
- Îmbracă copilul frecvent în nuanțe frumoase de galben, care este culoarea vindecătoare a lui Mercur.
- Meditează în mod regulat și trimite dragoste copilului tău. Imaginează-ți că dragostea restabilește sănătatea minții și funcționarea creierului și că stimulează impulsurile electrice. Vizualizează forme-gând care se mișcă sănătos în CÂMPUL MINȚII.
- Dacă poți, organizează un grup de vindecare spirituală, în cadrul căruia să faci toate aceste lucruri împreună cu alți părinți.
- Tratează-ți copilul ca pe un copil al lui Dumnezeu, un Suflet plin de energie vitală. Imaginează-ți-l stând în poala unei persoane sacre.
- Stai liniștit și “discută” cu copilul tău non-verbal, vizualizând și trimițându-i imagini frumoase, dar simple, cum ar fi mama sărutând copilul. Menține imaginea cât mai vie pentru o perioadă cât mai mare de timp.
- Când copilul doarme, stai liniștit lângă el și spune-i non-verbal cât de mult este iubit.
- Încearcă să accepți că experiența de a avea un copil autist face parte din planul de viață al Sufletului tău, din planul de viață al Sufletului copilului tău și este o experiență de învățare pentru toți cei afectați – poate pentru a emana în jur grijă și compasiune.
Ni se spune de multe ori, în cazurile în care conștiința este grav afectată, că situația este mult mai mult legată de karma părinților decât a pacientului. În următoarea viață a copilului tău, i se va oferi o altă oportunitate pentru o viață sănătoasă. În viața Sufletului, nu se pierde timpul și totul se desfășoară așa cum trebuie, nu așa cum vrem noi. Moartea fizică nu oprește creșterea evolutivă a Sufletului. Sufletul merge din viață în viață – ridicând vehicule (trupuri), modelându-le, folosindu-le pentru a învăța, aruncându-le, apoi repetă ciclul iar și iar pe măsură ce face pași pe calea sa către lumina, spre Sursă. Nimic nu se pierde.
În general, viața este reluată de la nivelul de creștere atins în viața anterioară. Dacă natura emoțională obișnuia să domine înainte, o va face și în noua viață. Dacă strălucirea mentală a fost atinsă, aceasta va fi moștenită din nou ca un câștig de drept. Sau, dacă talentul în artă sau muzică a atins cote mari, talentul va fi prezent în noua viață ca un talent înnăscut. Uneori, totuși, Sufletul va inhiba anumite câștiguri din trecut pentru a-și completa scopurile în noua încarnare. Nu te învinovăți pentru că ai un copil autist. Poți fi cauza, pentru că ai participat inconștient la dezvoltarea acestei afecțiuni, însă iertarea de sine și schimbarea perspectivei îl poate ajuta pe copilul tău să revină asupra deciziei de a nu explora această lume. Când legătura energetică dintre tine și copilul tău va fi una învăluită de iubire și siguranță, copilul tău va dori să exploreze lumea în care trăiesc părinții lui.
Psihologia unei persoane, care încorporează câștigurile trecutului și indică potențialul de creștere în viața actuală și nu numai, este dezvăluită de harta sa astrologică.
Toate ființele umane care se confruntă cu dificultăți de comunicare vor avea această afecțiune clar marcată pe harta astrologică natală, în toate cazurile, Mercur fiind indicatorul principal. Suferința indicată de Mercur poate fi evidentă sau subtilă, dar va fi acolo – prin semn, prin rază, prin aspect sau lipsă de, prin casă, pe grade, prin paralel sau contra-paralel. Această condiție este apoi declanșată în acțiune de eclipse, tranzite sau progresii. Rolul principal al lui Mercur este de a dezvolta mintea inferioară concretă și de a transmite mesaje sub formă de curenți electrici de lumină între Suflet, minte și creier. Mercur reprezintă mintea la toate nivelurile – mintea intuitivă a unui inițiat; mintea înțeleaptă și inteligentă a discipolului; mintea versatilă etc. Un alt punct foarte important de luat în considerare este că o persoană care are un Mercur afectat, dar care este un Suflet ceva mai avansat, va aborda dificultățile de comunicare într-un mod mai pozitiv. Acest lucru se datorează faptului că mintea este mai dezvoltată, alinierea cu Sufletul este mai puternică și, prin urmare, forța interioară necesară pentru a trece peste obstacole este la locul său.
În psihologia ezoterică umană, Soarele reprezintă sinele conștient și integrarea sau lipsa personalității. Un Soare puternic va întări capacitatea copilului de a lupta împotriva atracției inconștientului și de a rămâne ancorat în prezent. Activitățile casei în care se află Soarele și Mercur ar trebui încurajate și promovate activ la un copil, pentru a contrabalansa atracția Lunii. Luna este simbolul principal al materiei, mama formei. Luna reprezintă mintea inconștientă sau starea inconștientă, „închisoarea Sufletului”, obiceiurile și tiparele inconștiente particulare aduse din viețile trecute, care împiedică foarte mult Sufletul. Casa Lunii și aspectele sale vor oferi mai multe detalii. Mintea de Mercur construiește o formă-gând a unei idei, apoi o transmite creierului de Saturn care o structurează și o învăluie cu energie mai densă, astfel încât să poată fi exprimată pe plan fizic. Semnul în care se află Saturn oferă indicii despre flexibilitatea sau infelxibilitatea creierului. Transmiterea gândirii va fi mai rapidă dacă Mercur și Saturn sunt în același element și mai lentă dacă cele două elemente sunt incompatibile
Căutați o cauză a autismului ?
În majoritatea cazurilor (dacă nu în toate), autismul este cauzat de o traumă care îl provoacă pe copilul afectat dincolo de capacitatea sa de a face față, de sămânța unui necaz moștenit dintr-o viață trecută – vieți repetate introvertite etc.
Cauza traumei poate fi evidentă sau poate fi atât de subtilă încât nici măcar părinții nu sunt prea dumeriți cu privire la aceasta. Printre cauze se pot număra procesul nașterii în sine; hipersensibilitatea copilului care consideră că trăirea în zgomotul, stresul și cerințele vieții reprezintă ceva prea mult de suportat; durerea unei injecții la vaccinare sau ceva repulsiv în ser; o mânie foarte subtilă sau un abuz îndreptat către copil sau către alții etc. Cauzele cele mai evidente ale traumei ar fi abuzul evident sau dizarmonia în viața de familie.