luni, mai 20, 2024
libris.ro
AcasăAFIRMAȚII POZITIVECând pot fi toxice afirmațiile pozitive

Când pot fi toxice afirmațiile pozitive

Câți dintre voi ați practicat afirmațiile pozitive și nu ați avut niciun fel de rezultat?  Poate ați făcut-o într-un moment în care aveați mare nevoie de ajutor din partea Universului și ați ajuns la concluzia că Marea Înțelepciune v-a întors spatele. Ați pierdut încrederea în acest proces și stima de sine s-a diminuat considerabil. V-ați întrebat vreodată dacă funcționează cu adevărat, sau ați tras o concluzie bazată exclusive pe o experiență eșuată? Ei bine, funcționează dar nu în condițiile în care atunci când afirmați ceea ce vă doriți, provocați un conflict intra psihic între faza conștientă și cea inconștientă a minții.

Când rostim afirmații pozitive care nu pot fi digerate de mintea noastră subconștientă, în sensul că nu sunt apreciate de aceasta ca având valoare de adevăr, nu reușim s-o impresionăm, deci așteptările noastre vor fi înșelate. Când practicăm afirmații pozitive construite neinteligent, riscăm să declanșăm conflicte intrapsihice care vor anula procesul de materializare. Și asta n-ar fi chiar un capăt de țară, dar este foarte posibil să declanșăm o așazisă pozitivitate toxică. Pozitivitatea toxică este determinate de convingerea că, indiferent cât de gravă sau dificilă este o situație, oamenii ar trebui să mențină o mentalitate pozitivă. Este drept că starea de optimism ne conferă foarte multe beneficii, însă, atunci când declanșăm o stare de pozitivitate toxică pe fondul unui conflict intrapsihic,  respingem de fapt, reprimăm sau îngropăm în subconștient toate emoțiile dificile pentru a afișa o fațadă veselă și fals pozitivă. Nu suprimarea sau reprimarea emoțiilor ne ajută să ne restabilim echilibrul, ci exprimarea lor inteligentă. Ori, atunci când experimentăm stări mai dificile și le mascăm în stări de înaltă pozitivitate, nu facem altceva decât să generăm în interiorul nostru conflicte și blocaje emoționale.

A avea o perspectivă pozitivă asupra vieții este benefică pentru bunăstarea noastră mentală.

Problema este că viața nu este întotdeauna roz, adică pozitivă. Cu toții avem emoții și experiențe dureroase. Aceste emoții trebuie să fie simțite și tratate în mod deschis și sincer dacă vrem să beneficiem de o bună sănătate, atât psihologică, cât și fizică. Pozitivitatea toxică împinge gândirea pozitivă către o extremă care neagă orice urmă de emoții umane mai puțin fericite. Abordarea vieții doar din perspectiva „vibrațiilor bune” și renunțarea la orice emoții aparent negative, le refuză oamenilor un sprijin autentic pentru a face față la problemele cu care se confruntă.

Haideți să exemplificăm puțin, pentru a înțelege exact cum stă treaba cu pozitivitatea toxică.

Când se întâmplă ceva rău, cum ar fi pierderea locului de muncă, oamenii își spun „voi rămâne pozitiv” sau „mă uit la partea cea bună”. Sunt simpatice asemenea atitudini, însă ele vă pot bloca să exprimați ceea ce simțiți de fapt, iar emoțiile de tristețe, disperare sau altele asemenea care vă încearcă, vor fi îngropate adânc în voi și vor izbucni la un moment dat. Când oamenii experimentează un anumit tip de pierdere, ei spun deseori că „totul se întâmplă cu un motiv”. O asemenea afirmație poate fi reconfortantă dar este mai degrabă o modalitate de a evita durerea celorlalte persoane față de care este exprimată. Când experimentează dezamăgirea sau tristețea, unii spun că „fericirea este o alegere”. Acest lucru sugerează că, dacă cineva simte emoții negative este vina lui pentru că nu „alege” să fie fericit. Este în regulă să fii optimist atunci când te confrunți cu experiențe dificile și felurite provocări, dar asta nu înseamnă că trebuie să-ți spui sau să ți se spună să rămâi pozitiv sau să te simți chiar judecaț pentru că nu menții o perspectivă însorită asupra lucrurilor. “Îndoparea” cu prea multă pozitivitate poate dăuna oamenilor care trec prin momente dificile. În loc să-și poată împărtăși emoții umane autentice și să obțină un sprijin necondiționat, cei care se confruntă cu o pozitivitate toxică își descoperă sentimentele respinse, ignorate sau complet invalidate. Când cineva suferă, îi face bine să știe că emoțiile lui sunt firești, că nu trebuie să le ascundă sau să le mascheze în pozitivitate și că poate găsi alinare și iubire în prietenii de nădejde sau familie.

Pozitivitatea toxică poate, de asemenea, induce sentimente de vinovăție.

Ea transmite mesajul că, dacă nu găsești o modalitate de a te simți pozitiv, faci ceva greșit și…de aici autoînvinovățirea. Emoțiile umane autentice nu trebuie evitate. Pozitivitatea toxică funcționează exact ca un mecanism de evitare. Oamenii preferă comportame ntul de evitare pentru că acesta le permite să ocolească situațiile emoționale care îi fac să se simtă inconfortabil. Lozinca asta cu „menține doar vibrațiile pozitive” poate fi atractivă și suportivă în perioadele de suferință personală intense, însă, când oamenii se confruntă cu situații precum probleme financiare, pierderea locului de muncă, boală sau pierderea unei persoane dragi, să vii și să spui că trebuie să se concentreze pe vibrațiile pozitive, nu îi poate ajuta cu nimic. Dimpotrivă.

O să vă întrebați cum știm că întreținem o stare de pozitivitate toxică?

Foarte simplu. Atunci când eviți problemele în loc să le confrunți, atunci când ascunzi adevăratele sentimente în spatele unor citate sau atunci când minimizezi sentimentele celorlalți pentru că te fac să te simți inconfortabil, se cheamă  că întreții o pozitivitate toxică. Și, atunci când îi cerți pe alții că nu au o atitudine pozitivă poate însemna că întreții tu însuți o asemenea stare. Pozitivitatea toxică este contagioasă. Te-ai contaminat dacă descoperi că ești trist, furios sau dezamăgit și te simți vinovat pentru sentimentele tale.  Când ascunzi modul în care te simți cu adevărat te confrunți cu o pozitivitate toxică. Cum o putem evita?

Dacă recunoști comportamente toxic pozitive la tine, sunt câteva lucruri pe care le poți face pentru a dezvolta o abordare mai sănătoasă și mai susținătoare.

  • Poți dezvolta o atitudine de genul „este în regulă să nu fii bine”
  • În loc să crezi că este greșit să ai sentimente negative, acceptă că nu este realist să fii bine tot timpul.
  • Gestionează-ți emoțiile negative, nu le nega. Învață să răspunzi atunci când cineva îți apasă butoanele emoțiilor, nu să reacționezi.
  • Integrează faptul că emoțiile reprezintă limbajul trupului așa cum gândurile reprezintă limbajul minții și că ambele ne oferă informații importante care pot duce la schimbări benefice în viața ta.

Feriți-vă de afirmațiile pozitive prost construite, generatoare de pozitivitate toxică !

Nu pe mascarea sentimentelor voastre și pe pozitivitatea toxică trebuie să vă concentrați, ci pe exprimarea lor. Legea ritmului divin ne spune că ciclurile ritmului care guvernează această lume sunt pozitive și negative și se aplică tuturor domeniilor vieții umane: fizic, mental și spiritual. În timpul ciclului pozitiv experimentăm; credința, generozitatea, bunătatea, răbdarea, dragostea, curajul și datoria. În timpul ciclului negativ experimentăm: frica, lăcomia, invidia, critica, ura și trădarea. Este absolut normal, deci, să experimentăm tot felul de emoții. Sănătatea emoțională presupune experimentarea întregului spectru emoțional.

Iată câteva exemple în oglindă ca să înțelegeți diferența între afirmațiile toxice și cele sănătoase !

  • Este toxic să spui EU RĂMÂN POZITIV. Poți să spui EU SUNT AICI ORICE S-AR ÎNTÂMPLA.
  • Este toxic să spui LUCRURILE RELE SE ÎNTÂMPLĂ CU UN MOTV. Ai putea să spui în schimb UNEORI SE POT ÎNTÂMPLA ȘI LUCRURI RELE CA SĂ POT ÎNVĂȚA DIN ELE.
  • Este extrem de toxic să spui EȘECUL NU ESTE O OPȚIUNE. Este însă foarte sănătos să spui EȘECUL FACE PARTE DIN VIAȚĂ sau EȘECUL ESTE O LECȚIE DIN CARE POT ÎNVĂȚA CALEA CĂTRE SUCCES.

Soluția nu este să te minți singur, să fii realist cu privire la ceea ce simți. Când te confrunți cu o situație dificilă, este normal să te simți stresat, îngrijorat sau să-ți fie chiar frică. Încearcă să cauți sens în toate sentimentele pe care le experimentezi, nu le respinge. Căutarea sensului în spatele situațiilor dificile, nu a motivelor pentru care se întâmplă, este antidotul pozitivității toxice.

Fiți proprii voștri observatori !

Conștientizați cum vă simțiți. Ascultați materiale furnizoare de pozitivism pe diverse canale de Youtube, însă, dacă rămâneți cu un sentiment de rușine sau vinovăție după ce ați ascultat postări cu mesaje „înălțătoare”, țineți cont că ar putea fi din cauza pozitivității toxice cu care v-ați contaminat sistemul de convingeri. Strategia salvatoare din ghearele pozitivității toxice este să vă gândiți la modalități inteligente de exprimare a sentimentelor atunci când treceți prin situații dificile. Scrieți în jurnalul personal, dialogați cu un prieten sau consultați un psiholog și multe altele, pe care vă provoc să le identificați și voi și să ni le împărtășiți în rubrica de comentarii.

Acordați-vă permisiunea de a vă trăi sentimentele !

Ele ne oferă informații despre lucruri asupra cărora trebuie să lucrăm pentru a le schimba. A nu se înțelege greșit că, asta înseamnă că trebuie să acționezi întotdeauna, imediat ce descoperi că experimentezi un sentiment de disconfort. Uneori este necesar să conviețuiești cu asemenea sentimente  și să-ți oferi timp și spațiu  pentru a le procesa și accepta înainte să acționezi sub influența lor. Se cheamă inteligență emoțională, după Daniel Goleman, inventatorul termenului. Noi putem s-o numim înțelepciune sentimentală. Că asta este de fapt. Nu emoțiile ni le exprimăm, ci o simbioză dintre emoții și gânduri, adică sentimentele.

ARTICOLE ASEMANATOARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

- Advertisment -vegis.ro
- Advertisment -vitamix.ro
- Advertisment -vitamix.ro