miercuri, februarie 28, 2024
libris.ro
AcasăDEZVOLTARE PERSONALĂ | SELF HELPCE ESTE ȘI CUM SE FOLOSEȘTE PRACTICA MENTALĂ SAU IMAGERIA

CE ESTE ȘI CUM SE FOLOSEȘTE PRACTICA MENTALĂ SAU IMAGERIA

Desigur că aţi folosit și voi, deja, practica mentală sub diferite forme, de-a lungul vieţii. Intuiția ne-a șoptit de multe ori să parcurgem mental mișcările unei acțiuni pe care urma s-o întreprindem. Noi ne-am conformat și am exersat vizualizând, chiar dacă nu am conștientizat 100% că am făcut asta pentru a învăța.

Ce este practica mentală și ce beneficii de oferă

Practica mentală implică vizualizarea acțiunilor, pentru a ne îmbunătăți capacitatea de a le duce la bun sfârșit în plan real. Sportivii o practică cel mai des sub îndrumarea antrenorilor sau mentorilor.  Pentru a învăța cum să efectueze anumite mișcări, le repetă înainte de toate la nivel mental, vizualizându-se că le execută.

Practica mentală conștientă poate fi o tehnică foarte benefică de utilizat în diferite domenii, așa că merită să învățați despre ea. Ajută muzicienii (instrumentiștii) să învețe cum să cânte noi piese muzicale și, de asemenea, poate ajuta profesioniștii din domeniul sănătății (chirurgii) să își dezvolte capacitatea de a efectua diverse proceduri medicale.

Practica mentală poate fi relevantă și pentru alte tipuri de acțiuni. De exemplu, o puteți folosi vizualizând modul în care veți acționa atunci când susțineți un discurs public sau o prezentare, cum vă veți comporta în timpul unei întâlniri sau cum veți rămâne calmi într-o situație stresantă.

Practica mentală poate fi de mare folos pacienților care se recuperează după un accident vascular cerebral să-și recapete mobilitatea membrelor asupra cărora și-au pierdut controlul dar și altor tipuri de pacienți.

Alte beneficii importante ale practicii mentale sunt:

  • creșterea încrederii în capacitatea de a efectua anumite acțiuni,
  • ne poate ajuta să identificăm lacune în cunoștințele noastre, pe care, apoi, le putem remedia
  • ne poate ajuta să identificăm și să depășim potențialele obstacole pe care le întâlnim pe calea realizării obiectivelor

Beneficiile enumerate mai sus sunt interdependente. De exemplu, atunci când practica mentală ne ajută să ne pregătim pentru potențiale obstacole, acest lucru ne va ajuta să ne îmbunătățim și abilitățile, ceea ce poate conduce la creșterea încrederii în abilitățile noastre.

Cum funcționează practica mentală

Firește că parcurgerea mișcărilor la nivel mental nu este același lucru cu a le efectua în realitate, însă, există multă similitudine cognitivă în ceea ce privește modul în care creierul tău interpretează cele două forme de practică. Chiar dacă creierul tău știe că doar vizualizezi mental acțiunea și nu o faci în realitate, el interpretează acțiunile mentale într-un mod similar (dar nu identic) cu modul în care le-ar fi interpretat dacă le-ai fi executat în realitate. De reținut totuși că anumite domenii cheie legate de execuția motrică sunt activate doar în timpul performanței efective, nu în timpul practicii mentale.

Modul în care ne implicăm în practica mentală contează foarte mult. Ca și în cazul practicii reale, este important să folosim practica mentală consecvent, să dedicăm timp utilizării acestei tehnici, cu alte cuvinte, să ne antrenăm. Mintea nu crește din starea de confort, ci făcând efortul de a repeta consecvent imaginile motorii caracteristice practicii mentale.

Atunci când decideți cum și când să folosiți practica mentală, este important să rețineți și că această formă de practică este menită să completeze performanța reală, nu s-o înlocuiască în întregime. Procentul în favoarea practicii mentale ține nu numai de consecvența noastră, ci și de capacitatea de a ne folosi cea mai mare forță creatoare cu care Universul ne-a înzestrat: FORȚA IMAGINAȚIEI.

Practica mentală este ideală pentru a ne antrena în așa-zișii “timpi morți”, adică acele momente când nu prea facem ceva productiv. Mă refer aici la timpul petrecut în mijloacele de transport în comun, la așteptarea în anticamerele cabinetelor și birourilor etc. În loc să lași timpul să-ți fure secundă cu secundă din viață, l-ai putea folosi pentru a-ți antrena mintea. Vorba aceea : AI CREIER. FĂ CEVA CU EL ! Poți face practică mentală și în timp ce stai întins în pat încercând să adormi. Revizuiește trecutul, construiește viitorul, fă ceva.

Dacă nu ești prea bun prieten cu forța propriei tale imaginații, încearcă să identifici câteva tehnici de exersare mentală sau să practici meditația ghidată. Cu timpul vei deprinde această abilitate și vei putea să-ți programezi materializarea dorințelor după cum vrei tu.

Un gând de încheiere

Știi care este secretul practicii mentale? Să devii cât mai conștient de faptul că nimic nu miști în lumea reală, fără să-ți imaginezi mai întâi mișcarea în lumea ta mentală. Așa suntem făcuți să funcționăm, chiar dacă cei mai mulți dintre noi nu conștientizează asta.

ARTICOLE ASEMANATOARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

- Advertisment -vegis.ro
- Advertisment -vitamix.ro
- Advertisment -vitamix.ro