luni, mai 20, 2024
libris.ro

Cum scăpăm de insomnie

În unele nopți, se întâmplă că nu-ți poți face mintea să tacă astfel încât să poți adormi. Revizuiești la nesfârșit în plan mental ziua pe care tocmai ai încheiat-o și abuzezi de forța imaginației pentru a previzualiza scene ale zilei care urmează. Câteodată, mintea se aventurează chiar și în straturile mai profunde ale memoriei de lungă durată. Gălăgia minții, generatoare de insomnie, poate fi semnul unei probleme de sănătate mintală cum ar fi anxietatea, însă, uneori, insomnia poate fi și un indiciu că te afli pe calea treziri spirituale, că tocmai ai făcut un pas pe calea evoluției conștiinței și subconștientul vrea să-i spună ceva minții tale conștiente; sufletul vrea să-i șoptească ceva minții și mintea nu este pregătită să-l asculte. Se întâmplă în egală măsură atunci când ai consumat dulciuri înainte de culcare, i-ai administrat creierului energie de lucru prin cantitatea mare de zahăr și această energia acumulată, nefiind canalizată în mod inteligent, stimulează gălăgia minții și nu numai.Astfel de nopți ni se întâmplă tuturor și, pentru că numai suntem copii să ne putem liniști mintea cu poveștile părinților, bunicilor sau fraților mai mari, nu prea știm ce avem de făcut ca să ne ia somnul. Nu există o soluție universal valabilă, care să funcționeze pentru toată lumea. Așa că ascultați aceste câteva sfaturi.

1. Distrageți-vă atenția de la griji folosind forța imaginației. Precondiția absolută pentru somn este o minte liniștită. Gândește-te la altceva, mai degrabă decât la ceea ce te îngrijorează – ceva care are în spate o poveste. Poate fi ceva interesant dar fără prea mare importanță, așa că îi poți dedica un pic din energia creierului fără a te ciocni de lumea reală și a te întoarce la grijile tale. Folosește forța imaginației și redecorează mental interiorul unui loc pe care îl frecventezi, pentru a te simți și mai confortabil data viitoare când vei vizita acel loc.

2. Încearcă să rămâi treaz.
A te gândi la somn și a-ți dori ca somnul să se întâmple este cea mai bună rețetă pentru a rămâne treaz. Aici intervine gândirea paradoxală. Dacă îi dai minții tale instrucțiunea paradoxală de a rămâne trează, vei avea mai multe șanse să adormi. Dacă te simți confortabil cu ideea de a rămâne treaz, anxietatea și frustrarea, care sunt asociate cu încercarea de a dormi, vor scădea treptat și, în cele din urmă, vei adormi.

3. Coboară din pat și notează-ți gândurile. Dacă au trecut 15-20 de minute și gălăgia gândurilor continuă cu încăpățânare, mintea, neputându-se relaxa pentru somn, cel mai bine este să te ridici din pat. Fără să te uiți la telefon sau la orice alte dispozitive cu ecran, mergi într-o altă cameră slab iluminată unde îți păstrezi jurnalul. Notează-ți toate gândurile care te țin treaz și încheie cu: „poate aștepta până mâine”. Apoi întoarce-te în pat, concentrează-te pe respirație și relaxează-te cu atenție pe acele cuvinte, acordându-ți permisiunea de a adormi.

4. Notează la finele zilei tot ceea ce te sperie sau te îngrijorează. Ca să nu trebuiască să te ridici din pat, este recomandat ca înainte să mergi la culcare să-ți petreci circa 20 de minute, scoțându-ți din cap tot ceea ce te îngrijorează. Este o modalitate terapeutică interesantă să constați că nu ai prea multe motive pentru care să-ți faci griji, ci doar câteva lucruri care se repetă. Puteți vedea astfel care griji sunt pur ipotetice (gen, ce s-ar întâmpla dacă îmi pierd jobul) sau care sunt griji „reale” (am făcut o greșeală, cum o repar). Pentru eliminarea grijilor reale poți face apoi un plan de rezolvare a problemelor, iar pentru eliminarea grijlor ipotetice, poți învăța să le eliberezi. Grijile nu sunt ceva rău. Scenariile ipotetice sunt generate de instinctul de supraviețuire. Mintea rulează astfel de scenarii pentru a fi pregătită să reacționeze dacă va fi nevoită să se confrunte cu ele în realitate.

5. Concentrează-ți atenția pe respirație. Respirația profundă acționează ca o tehnică puternică de distragere a atenției de la griji mai ales dacă este asociată cu numărarea. Propuneți să expiri mai mult decât inspiri și fă o pauză după ambele faze ale respirației. Poți alege să numeri până la trei când inspiri, apoi să faci o pauză și să numeri până la cinci când expiri, după care să faci iar o pauză. Concentrează-te cu adevărat pe respirație și numărare, iar dacă mintea ta rătăcește, întoarce-ți atenția asupra exercițiului. Fă-o timp de 10 minute și te vei trezi…de dimineață !

6. Încercați să nu încercați atât de mult. Încercați să nu vă luptați sau să „încercați prea mult” să scăpați de gândurile nedorite deoarece acest lucru poate agrava insomnia. O abordare de succes pentru a depăși acest ciclu negativ este să învățați să observați și să acceptați gălăgia minții. Imaginați-vă în fața unui ecran virtual uriaș amplasat pe cer, proiectând pe acest ecran toate gândurile care vă trec prin minte. Păstrați poziția de martor și proiector al gândurilor voastre. Veți obosi citind pe ecran și veți adormi.

7. Practicați meditația cromoterapeutică. Acest tip de exercițiu este abordat de cromoterapeuți pentru prevenirea și vindecarea multor afecțiuni. Anxietatea, depresia sau insomnia fac partea dintre acestea. Chackrele noastre energetice au culorile spectrului. Pornind de jos, de la chakra de bază, acestea sunt ROȘU, ORANGE, GALBEN, VERDE, ALBASTRU, INDIGO, VIOLET. Înainte de a te culca, privește timp de 5 minute asupra unei fotografii care reprezintă chakrele și poziția lor. Găsești pe Internet o mulțime. Întins pe pat, după ce te concentrezi timp de 3 minute asupra respirației, imaginează-ți un nor alb, un inel de abur alb sau un cerc energetic incolor dacă-ți este mai ușor, care te învăluie începând de la picioare și își schimbă culoarea, în culoarea specifică chakrei pe care o traversează. După ce parcurge zonele tuturor celor 7 chakre, va pleca de la tine prin zona capului, îl vizualizezi având culoarea violet și recăpătându-și culoarea albă. Faceți asta de trei ori, cu răbdare. Veți trăi niște experiențe minunate de fiecare dată. În cromoterapie se oprește norul, inelul sau cercul energetic în zona în care sunt deficiențe energetice la nivelul unui anumit organ de exemplu și se furnizează acestuia energie vindecătoare printr-o tehnică specială.

Vă recomand să citiți și articolul CROMOTERAPIA – ARTA VINDECĂRII PRIN PUTEREA ȘI VIBRAȚIA CULORILOR.

 

ARTICOLE ASEMANATOARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

- Advertisment -vegis.ro
- Advertisment -vitamix.ro
- Advertisment -vitamix.ro