miercuri, iulie 17, 2024
libris.ro
AcasăPSIHOLOGIECUM SCAPI DE EFECTELE TOXICE ALE GĂLĂGIEI GÂNDURILOR NEGATIVE

CUM SCAPI DE EFECTELE TOXICE ALE GĂLĂGIEI GÂNDURILOR NEGATIVE

Nimănui nu-i lipsește criticul personal interior. Cel ce ne critică toată ziua este cel ce negociază între circumstanțele în care ne aflăm la un moment dat și sistemul de valori patronat de Sinele nostru superior. Câteodată, această voce mică ne poate fi de folos întrucât ne menține motivați pentru atingerea obiectivelor – ca atunci când ne amintește că ceea ce avem de gând să mâncăm nu este sănătos sau că ceea ce suntem pe cale să facem nu este înțelept. Cu toate acestea, această voce poate fi adesea mai mult dăunătoare decât utilă, în special atunci când intră în sfera negativității excesive. Acest lucru este cunoscut sub numele de autoflagelare și ne poate crea mari probleme. Vorbirea de sine negativă vine sub mai multe forme, ne induce un stres semnificativ, nu numai nouă, ci și celor din jurul nostru, dacă nu suntem atenți. Iată ce trebuie să știi despre gălăgiosul tău critic și efectele acestuia asupra corpului, minții, vieții și celor dragi ție.

De ce vorbești cu tine însuți?

Reflecțiile criticului tău interior pot semăna foarte mult cu un părinte sau un prieten critic din trecutul tău. Aceste reflecții pot susține catastrofizarea, blamarea și altele asemenea. Discursul de sine negativ este orice dialog interior pe care îl ai cu tine însuți și care îți poate limita capacitatea de a crede în tine și în propriile capacități și de a-ți atinge potențialul. Este orice gând care îți diminuează capacitatea de a face schimbări pozitive în viața ta sau încrederea în tine însuți pentru a face acest lucru. Autoflagelarea negativă nu numai că poate fi stresantă, dar poate împiedica cu adevărat succesul să treacă prin viața ta. Ruminația și autoînvinovățirea sunt strâns legate de un risc crescut de apariție a problemelor de sănătate mintală. Concentrarea pe gândurile negative poate duce la scăderea motivației, precum și la sentimente mai mari de neputință. Acest tip de dialog interior critic este legat chiar și de depresie, așa că este cu siguranță ceva ce trebuie eliminat din obiceiurile noastre mentale.

Cei care se află în mod frecvent implicați în discuții negative despre sine tind să fie mai stresați. Acest lucru se datorează în mare parte faptului că realitatea lor este alterată pentru a crea o experiență în care nu au capacitatea de a atinge obiectivele pe care și le-au stabilit pentru ei înșiși. Vorbirea de sine negativă poate duce la o capacitate redusă de a vedea oportunități, precum și la o tendință scăzută de a valorifica aceste oportunități. Acest lucru înseamnă că sentimentul sporit de stres provine atât din percepția, cât și din schimbările de comportament care decurg din aceasta.

Alte consecințe ale autoaprecierii negative pot include:

Gândire limitată: Cu cât vă spuneți mai mult că nu puteți face ceva, cu atât mai mult credeți acest lucru.

Perfecționismul: Începi să crezi cu adevărat că “grozav” nu este la fel de bun ca “perfect” și că perfecțiunea este de fapt realizabilă. În schimb, simplii oameni cu performanțe înalte tind să se descurce mai bine decât perfecționiștii, deoarece sunt, în general, mai puțin stresați și sunt fericiți cu o treabă bine făcută. Ei nu o analizează și nu încearcă să se concentreze asupra a ceea ce ar fi putut fi mai bun.

Sentimente de depresie: Autoflagelarea negativă poate duce la o exacerbare a sentimentelor de depresie. Dacă este lăsată necontrolată, aceasta ar putea fi destul de dăunătoare.

Provocări legate de relații: Fie că autocritica constantă vă face să păreți nevoiași și nesiguri, fie că vă transformați discursul de sine negativ în obiceiuri negative mai generale care îi deranjează pe ceilalți, lipsa de comunicare și chiar și o cantitate prea mare de critici pot avea efecte negative.

Cum să reduci la minimum vorbirea de sine negativă

Există mai multe modalități de a reduce gălăgia gândurilor din viața de zi cu zi. Iată câteva strategii pe care le puteți încerca și voi !

Prindeți-vă criticul

Învățați să vă observați atunci când vă autocriticați, astfel încât să puteți începe să vă opriți. De exemplu, observați când vă spuneți lucruri pe care nu le-ați spune unui prieten bun sau unui copil.

Amintiți-vă că gândurile și sentimentele nu sunt întotdeauna realitatea

A gândi lucruri negative despre tine însuți poate părea o observație interesantă, însă gândurile și sentimentele tale despre tine însuți cu siguranță nu pot fi considerate informații exacte. Gândurile tale pot fi distorsionate ca ale tuturor celorlalți, supuse prejudecăților și influenței stărilor tale de spirit.

Dă-i un pseudonim criticului tău interior

Numește-l, dă-i un nume, o poreclă !Atunci când te gândești la criticul tău interior ca la o forță din afara ta și chiar îi dai o poreclă caraghioasă, nu numai că este mai ușor să realizezi că nu trebuie să fii de acord cu el, dar devine mai puțin amenințător și mai ușor să vezi cât de ridicole pot fi unele dintre gândurile tale critice.

Controlează-ți negativitatea

Dacă te surprinzi că te angajezi în discuții negative cu tine însuți, este util să limitezi daunele pe care le poate provoca o voce interioară critică, permițându-i să critice doar anumite lucruri din viața ta sau să fie negativă doar o oră din ziua ta. Acest lucru impune o limită la cât de multă negativitate poate proveni din această situație.

Schimbă negativitatea în neutralitate

“Nu pot să suport asta” transformă-l în “Este o provocare pentru mine”. “Urăsc…” transformați-l în, “Nu-mi place…” sau “Nu prefer…”. Atunci când limbajul tău de sine folosește un limbaj mai blând, o mare parte din puterea sa negativă este și ea atenuată.

Examinează-ți criticul interior

Unul dintre aspectele dăunătoare ale autodiscuției negative este că adesea nu este contestată. La urma urmei, dacă se întâmplă în capul tău, este posibil ca ceilalți să nu fie conștienți de ceea ce spui și, prin urmare, să nu-ți poată spune cât de mult te înșeli. Este mult mai bine să vă surprindeți autoconvingerea negativă și să vă întrebați cât de adevărată este.

Gândește ca un prieten

Atunci când criticul nostru interior este în cel mai rău moment al său, gălăgia sa poate suna ca vorbele celui mai mare dușman al nostru. Adesea ne spunem în gând lucruri pe care nu le-am spune niciodată unui prieten. De ce să nu inversați acest lucru și – atunci când vă surprindeți vorbind negativ în capul vostru – faceți în așa fel încât să vă imaginați spunând acest lucru unui prieten drag. Dacă știi că nu ai spune așa ceva, gândește-te la modul în care ți-ai împărtăși gândurile unui prieten bun sau la ceea ce ți-ar plăcea să îți spună un prieten bun. Aceasta este o modalitate excelentă de a vă schimba discursul de sine în general.

Schimbă-ți perspectiva

Uneori, a vedea lucrurile  pe termen lung vă poate ajuta să vă dați seama că este posibil să puneți un accent prea mare pe ceva anume. Te poți întreba dacă ceva care te-a supărat va conta cu adevărat peste cinci ani sau chiar peste un an. Un alt mod de a schimba perspectiva este să vă imaginați că vă priviți problemele de la o distanță mare. Chiar și gândindu-vă la lume ca la un glob și la voi înșivă ca la o persoană mică, minusculă pe acest glob, vă poate reaminti că majoritatea grijilor voastre nu sunt atât de mari pe cât par. Acest lucru poate minimiza negativitatea, frica și urgența din autoconfirmarea negativă.

Exteriorizează-le cu voce tare

Uneori, atunci când vă surprindeți cu gânduri negative în minte, simplul fapt de a le spune cu voce tare vă poate ajuta. Spunându-i unui prieten de încredere la ce te gândești poate duce adesea la o partidă de râs și poate scoate în evidență cât de ridicole pot fi unele dintre vorbele noastre cu sine.

Spune STOP gândurilor negative

Vizualizați un semn de oprire și spuneți STOP atunci când un gând negativ vă intră în minte. Acest lucru poate fi de ajutor în cazul gândurilor repetitive sau extrem de critice, cum ar fi: “Nu sunt bun de nimic” sau “Nu voi fi niciodată capabil să fac asta.”

Înlocuiește gândurile rele cu unele bune

Aceasta este una dintre cele mai bune căi de combatere a autodiscuțiilor negative: Înlocuiește-le cu ceva mai bun. Ia un gând negativ și schimbă-l cu ceva încurajator. Repetă până când simți că trebuie să o faci din ce în ce mai rar. Acest lucru funcționează bine cu marea majoritate a obiceiurilor proaste: înlocuirea alimentelor nesănătoase cu alimente sănătoase, de exemplu. Este o modalitate excelentă de a dezvolta un mod mai pozitiv de a gândi despre tine și despre viață.

Toate sfaturile astea funcționează cu o condiție. Să înțelegi că ești gânditorul, nu gândurile, indiferent de natura lor. Poți înțelege foarte bine acest adevăr, participând la un regal de coaching spiritual alături de mine. MASTERPLANUL DE VIAȚĂ – ACTIVAREA CONȘTIINȚEI SUFLETULUI

ARTICOLE ASEMANATOARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

- Advertisment -vegis.ro
- Advertisment -vitamix.ro
- Advertisment -vitamix.ro