miercuri, iulie 17, 2024
libris.ro
AcasăTEHNICI DE VINDECARECUM SCAPI DE MÂNCATUL EMOȚIONAL

CUM SCAPI DE MÂNCATUL EMOȚIONAL

S-a întâmplat să te descoperi stând în fața frigiderului cu ușa deschisă și privirea ațintită asupra unei prăjituri, ancorat în convingerea că este exact ceea ce cauți în acel moment? Știi doar că ți-e foame, dar de ce ți-e foame cu adevărat? Cui îi este foame? Corpului tău fizic sau corpului tău emoțional? Nu prea știi cum ai ajuns în fața frigiderului. Tot ce știi este că vrei ceva și ești convins că vei găsi acel ceva într-o delicioasă prăjitură. Acest tip de căutare este familiară pentru mulți dintre noi, pentru că, trăind impulsionați de dorință, experimentăm o nemulțumire fundamentală și omniprezentă față de tot ceea ce este și cheltuim cantități enorme de timp și energie pentru a ne strădui să obținem o circumstanță externă mai bună și o stare de spirit mai satisfăcătoare. Cei care se regăsesc în asemenea situații confundă senzațiile de foame cu poftele subtile transmise de haosul gânduri-emoții din lumea lor interioară și țin neapărat să-și hrănească trupul, când ei, de fapt, vor să umple altfel de goluri.

Sunt convins că și voi conștientizați că, reducerea acestor pofte nu este una ușoară, pentru că o mare parte din energia noastră mentală este concentrată pe obținerea a ceea ce ne dorim.

Există o strategie alcătuită din trei componente pentru a depăși pofta care duce la un consum excesiv.

  • prima este examinarea „minții care dorește”,
  • a doua este să devii mai priceput cu privire la modul în care atenția ta se fixează pe ceea ce vrei
  • a treia este să înveți cum să transformi această fixație într-o ofrandă.

Examinarea minții care dorește.

„A dori” este un fenomen universal, iar lista noastră mentală cu ceea ce ne dorim este nesfârșită. Nici nu ne trezim bine dimineața, că și începem ne întrebăm: “Ce vreau să fac astăzi?” “Ce vreau să mănânc?” “Ce vreau să cumpăr?” “Cât vreau?” ș.a.m.d. Când depășește nevoile noastre de bază, obișnuite, dorința este o expresie a tendinței de a avea ceva mai mult sau diferit de ceea ce avem deja. Ca atare, ar trebui să te uiți mai profund la natura dorinței, să recunoști că știi că dorința este acolo și să o denumești. Cheile vindecării sunt: NUMEȘTE, PRETINDE, LASĂ SĂ PLECE.

Când te familiarizezi cu recunoașterea și numirea dorinței, îți va fi mult mai ușor să observi că ai picat în capcana ei și, prin urmare, te vei putea elibera. Cu ceva practică, poți deveni foarte bun în a observa starea de spirit de genul „Vreau acum”, lăsând-o să apară, privind-o și eliberând-o. Practica meditației este o modalitate fundamentală de a deveni prieten cu mintea ta și de a te obișnui să observi cum apar și apoi se dizolvă stările de spirit. Observând dorința și lăsând-o să plece, poți aduce un sentiment de equanimitate mai stabil și mai satisfăcător în viața ta, scăpând astfel din robia nesfârșitelor dorințe.

Articol recomandat : ECUANIMITATEA – CALEA CĂTRE ECHILIBRU ȘI CLARITATE

Fixarea atenției asupra obiectului dorinței

A doua componentă în diminuarea poftei este să observi momentul când atenția ta a devenit fixată asupra obiectului dorinței. Fixarea sau fixația este o focusare a energiei atenției asupra unui lucru de care ne simțim puternic atrași. Se creează astfel un impuls foarte convingător de a obține obiectul de dorinței, inclusiv de a avea gânduri despre acest obiect, precum și de a simți o senzație fizică. Ceva de genul, parcă simt în mine un gol care trebuie umplut. Fixația asupra unei dorințe include și tendința minții de a cosmetiza calitățile a ceea ce îți dorești, ignorând „dezavantajele”, aspectele nedorite sau consecințele pe termen mai lung.

Folosind arta conștientizării pentru a “rupe” fixarea atenției, te poți separa de dorința de obținere. Dacă exersezi să devii mai conștient de atenția ta, ca de un aspect al minții tale pe care îl poți controla efectiv și pe care îl poți folosi ca suport, vei reuși să observi când atenția a fost deturnată și o poți readuce sub control în mod deliberat. Practicile de meditație centrate pe respirație sunt foarte bune pentru a-ți antrena atenția să nu rătăcească. Meditația te ajută să observi că mintea ta s-a rătăcit și s-o aduci înapoi asupra obiectului neutru al atenției, în acest caz respirația. Membrii Clubului SURSA DE MOTIVAȚIE pot încerca de asemenea și exercițiile de MINDFULNESS din secțiunea ACCES PRIVAT MEMBRI.

Transformarea fixației într-o ofrandă

O altă modalitate de a slăbi fixarea atenției asupra dorinței este să oferi obiectul dorinței tale, să-l transformi într-o ofrandă. Încearcă să lași deoparte de fiecare dată când mănânci, o mică porție de mâncare, pe care s-o transformi mental într-o ofrandă, spunând:  „Fie ca toate ființele să aibă suficientă mâncare”. Această practică reduce tendințele de a mânca rapid și fără minte și face ca fiecare masă să se simtă ca o experiență universală comună. În plus, atunci când vei oferi mâncarea drept ofrandă, vei simți căldură în adâncul inimii tate, dar și o scânteie de compasiune care va ridica vibrația stării tale de spirit. Doar pornind de la propria noastră minte, putem începe să inversăm dorința care, deseori, ne determină comportamentel, ne consumă.

Dulciurile și snacksurile sunt preferatele celor care mănâncă emotional. Transformă-le în ofrande. Donează-le fizic copiilor sau practică ofertarea mentală ori de câte ori te descoperi în starea sufletească de poftă. Lăsarea deoparte, drept ofrandă, a unei mici porții, va încetini viteza și va scoate din funcțiune tiparele obișnuite care determină supraalimentarea.

Când observi că apare pofta în timpul cumpărăturilor, dorește-ți ca toate ființele să aibă ceea ce poftești și fă chiar un gest de generozitate donând ceea ce poftești. Nu atracția este problema, ci încercarea de a te lipi de obiectul atracției tale. Acesta este locul din care apare durerea.

Ce ai de făcut ca să scapi de poftele în care te împing emoțiile?

Data viitoare când te trezești blocat în fața frigiderului, oprește-te și observă-te. Întreabă-te: “Ce fac eu aici?”, “Ce simt în inima mea?”, “Pot să-i dau un nume? Recunoaște că atenția ta a plecat în căutarea unui obiect pentru dorința ta și că s-a fixat pe ceva exterior pentru a încerca să potolească durerea dorului și nemulțumirii tale. Centrează-ți atenția pentru a fi pur și simplu prezent în ceea ce experimentezi. Așează-te pentru o clipă și dezvoltă un sentiment de compasiune. Pune o mână mângâietoare deasupra inimii tale și rostește următoarele cuvinte:

Fie ca toate ființele să aibă hrana de care au nevoie, fericirea pe care o caută și să obțină eliberarea din suferința unei minți nemulțumite.”

Eliberarea din capcanele dorințelor – fie că vorbim despre mâncatul emoțional sau de orice altă dorință de posesie – va crește plăcerea pe care o poți experimenta privind obiectele din jurul tău, indiferent dacă le deții sau nu. Vei recunoaște atracția în sine și te vei relaxa în ea ca într-o experiență de apreciere de înaltă vibrație. Vei conștientiza  că obiectele devin mai prețioase dacă sunt lăsate să plece, pentru că îți vor permite să experimentezi lumea fără să te blocezi în ele. Nu atracția este problema, ci încercarea de a te lipi de obiectul atracției tale. Acesta este locul din care apare durerea.

Există, așadar, trei pași pentru a ne reduce poftele și a duce o viață mai bună:

  1. Conștientizează mintea care vrea;
  2. Relaxează-ți atenția fixată asupra obiectului dorinței și
  3. Oferă obiectul dorinței tale – psihologic, fizic sau și una și alta.

Ia asta cu tine !

Avem nu doar oportunitatea ci și misiunea de a redirecționa impulsul dorințelor noastre egosite către un loc al generozității. Acest lucru va contribui imens la transformarea minții și ameliorarea nemulțumirilor intense care ne provoacă poftele.

ARTICOLE ASEMANATOARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

- Advertisment -vegis.ro
- Advertisment -vitamix.ro
- Advertisment -vitamix.ro