miercuri, februarie 28, 2024
libris.ro
AcasăMINDFULNESSEXERCIȚIU DE MINDFULNESS - TURUL CELOR 5 SIMȚURI

EXERCIȚIU DE MINDFULNESS – TURUL CELOR 5 SIMȚURI

Ești stresat(ă)? Nu poți opri grijile care te chinuie? Nu te poți concentra? Uneori simțim într-adevăr că suntem prinși într-o tornadă de gânduri și emoții. Exercițiul de mai jos este o metodă rapidă și ușoară pentru a face față unor astfel de tornade.

  1. Așează-te pe scaun sau într-un fotoliu, adoptând poziție confortabilă, cu picioarele întinse pe pământ. Odihnește-ți mâinile pe coapse sau pe birou.
  2. Observă-ți respirația. Nu este nevoie să respiri în vreun fel anume. Doar focusează-ți atenția asupra fiecărei părți a respirației – inspirația, expirația și spațiul dintre ele.
  3. Conștientizează cele 5 simțuri ale tale, pe rând, alocând aproximativ un minut fiecărui simț în parte. Ideea este să ne concentrăm asupra momentului prezent și asupra modului în care fiecare simț este activat în acel moment. Ordinea în care acorzi atenție fiecărui simț este irelevantă.

AUZ: Observă toate sunetele din jurul tău. Încearcă să nu le judeci, doar observă-le. Ele nu sunt bune sau rele, ci, doar sunt. Sunetele pot fi interne, cum ar fi cele produse de respirație sau digestive, pot fi externe, pot fi mai apropiate sau mai îndepărtate. Este posibil să observi sunete subtile pe care nu le-ai auzit înainte.

MIROS: Acum mută-ți atenția pentru a observa mirosurile mediului înconjurător. Poate simți miros de mâncare. S-ar putea să devii conștient de mirosul copacilor sau al plantelor, dacă ești afară. S-ar putea să observi mirosul de cărți sau de hârtie. Uneori, închiderea ochilor te poate ajuta să-ți ascuți atenția.

VĂZ: Observă culorile, formele și texturile din jurul tău. Dacă privești cu adevărat, s-ar putea să observi lucruri care au trecut neobservate.

GUST: Poți observa doar limba în gură, saliva și respirația în timp ce inspiri. Avem multe gusturi în gură, care trec adesea neobservate. Îți poți trece limba peste dinți și obraji pentru a te ajuta să devii mai conștient.

ATINGERE: Focusează-ți atenția asupra senzațiilor de contact ale pielii cu scaunul, cu îmbrăcămintea, simte picioarele pe podea. Poți observa și presiunea dintre picioare și podea sau corp și scaun, dar și căldura sau răcoarea mâinilor și picioarelor.

După ce ai trecut în revistă toate cele 5 simțuri, oprește-te pentru a observa cum se simte corpul tău în acest moment. Compară modul în care te simți acum cu cel în care te simțeai înainte de acest exercițiu. Ce s-a schimbat? Încearcă exercițiul ori de câte ori te simți copleșit de gânduri și emoții.

ARTICOLE ASEMANATOARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

- Advertisment -vegis.ro
- Advertisment -vitamix.ro
- Advertisment -vitamix.ro