vineri, mai 24, 2024
libris.ro
AcasăDEZVOLTARE PERSONALĂ | SELF HELPVrei un creier fericit? Consumă aceste alimente

Vrei un creier fericit? Consumă aceste alimente

Nu de puține ori am fost întrebați de ce ne concentrăm atenția asupra sufletului și minții, plasând pe locul 2 în abordările noastre, corpul, instrumentul de deplasare al sufletului în lumea materială și costumul său de protecție. Ni s-a sugerat să abordăm și teme la fel importante precum nutriția, digestia și exercițiile fizice recomandate pentru a beneficia de un trup sănătos. Nu este chiar nișa noastră, dar, pentru că părerea voastră contează, ne oprim astăzi asupra nutriției și vă prezentăm câteva alimente care ne protejează creierul, inima și vasele de sânge.

Așa cum nu există nicio pastilă magică care să prevină declinul cognitiv, nici un singur aliment atotputernic nu poate asigura un creier ager, pe măsură ce experimentezi viața. Cercetătorii susțin că cea mai importantă strategie este aceea de a urma un model alimentar sănătos, care să includă o mulțime de fructe, legume, leguminoase și cereale integrale, pește și grăsimi mai sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline. Aceeași strategie este recomandată și pentru o inimă sănătoasă și vase de sânge curate. Cele mai bune alimente în acest sens sunt legumele verzi: VARZA, SPANACUL, GULIA, BROCCOLI și, aș adăuga aici SALATELE DE FRUNZE VERZI, cu care vă recomandăm să înlocuiți cartofii prăjiți, indiferent cât de mare ar fi tentația să-i consumați. Un studiu recent a relevat faptul că, aceste legume, consumate în mod regulat, micșorează drastic probabilitatea apariției unui declin cognitiv. Fierul, calciul și magneziul sunt printre cele mai importante minerale și se găsesc în legumele verzi. În același timp, legumele verzi conțin o mare cantitate de vitamina A, care este importantă pentru funcționarea creierului și a sistemului nostru nervos. Din când în când, pregătirea unei cine ușor de digerat, pe bază de legume verzi, contribuie nu numai la o siluetă sportivă, ci susține și creierul să funcționeze perfect. Data viitoare, când îți vei prepara un smoothie din fructe, îți recomandăm un sfat deosebit de sănătos: adaugă câteva frunze de spanac, castraveți sau ierburi la smoothie-ul tău. Acesta va avea o notă acrișoară plăcută pe lângă ingredientele valoroase pe care le vei adăuga, dar și o culoare verde grozavă. Smoothie-urile verzi pot avea un efect pozitiv asupra performanței creierului tău.

Vrei o rețetă mircauloasă care să-ți redea puterea? Click AICI !

Perele sunt suculente și dulci și au un sezon lung de recoltare. Chiar dacă există multe tipuri de pere, toate au ceva în comun sunt adevărați activatori ai creierului și, în același timp, sărace în calorii. Pe lângă toate mineralele și oligoelementele posibile, o pară acoperă șapte la sută din necesarul nostru zilnic de vitamina C. Perele se consumă cu coajă cu tot, pentru că majoritatea vitaminelor se află în coajă. Perele au o aciditate mai mică decât merele și, prin urmare, sunt ușor digerabile pentru persoanele care trebuie să aibă grijă la alimentele acide. Consumând pere vei fi mai fericit, pentru că perele stimulează producția de hormoni ai fericirii precum serotonina. Consumul de pere vă ajută să faceți față mai ușor examenelor. Nu uitați de efectele miraculoase ale aromaterapiei cu ulei esențial de rozmarin, care îmbunătățește capacitatea de memorare. Celor ce au examene de susținut le recomand videoclipul nostru MIRACOLELE ROZMARINULUI. Avocado, este bogat în grăsimi vegetale valoroase, o adevărată sursă de energie și conține o cantitate mare de lecitină, substanță care aduce beneficii imense memoriei noastre pe termen scurt.

Peștele gras este sursă abundentă de acizi grași omega-3, grăsimi sănătoase nesaturate care sunt asociate cu scăderea nivelului de beta-amiloid – proteina din sânge care favorizează apariția bolii Alzheimer. Încercați să mâncați pește de cel puțin două ori pe săptămână, dar alegeți soiuri cu conținut scăzut de mercur, cum ar fi somonul, codul sau tonul. Dacă nu sunteți un fan al consumului de pește, puteți apela la un supliment alimentar de omega-3, după ce vă consultați medicul, sau să alegeți alte surse de omega-3, cum ar fi semințele de in, avocado și nucile.

Nucile sunt surse excelente de proteine ​​și grăsimi sănătoase, și îmbunătățesc chiar și memoria. Nucile sunt bogate într-un anumit tip de acid gras omega-3 numit acid alfa-linolenic (ALA). Dietele bogate în ALA și alți acizi grași omega-3 au fost legate de scăderea tensiunii arteriale și de curățarea arterelor. Nucile fac bine, așadar, atât creierului cât și inimii. Dacă ai tendința de a gusta un baton de ceva dulce la serviciu, schimbă-l cu niște nuci pentru o după-amiază mai productivă. Zahărul îți oferă un plus rapid de energie, însă schimbarea acestor calorii goale cu unele grăsimi sănătoase îțiva oferi energie pe durată mai lungă și o capacitate îmbunătățită de gândire. Nucile sunt o alternativă pozitivă și convenabilă la gustările încărcate cu zahăr. Am vorbit deja despre efectele pozitive ale acizilor grași omega-3.

Semințele de chia conțin o cantitate extrem de mare și au raportul ideal (3:1) de acizi grași omega-6. Acest lucru este important pentru formarea de noi celule și pentru susținerea funcționării optime a creierului. Numărul mare de antioxidanți, proteine, fibre și oligoelemente vorbesc de la sine pentru micile semințe minune. Nu aveți nevoie de mai mult de două linguri pe zi (măsurate în stare brută). Vă recomandăm să înmuiați semințele în lapte pe bază de soia sau ovăz. Beți suficient, pentru că semințele se umflă considerabil.

Fructele de pădure. Flavonoidele, pigmenții naturali ai plantelor care conferă fructelor de pădure nuanțe strălucitoare, ajută și la îmbunătățirea memoriei, arată cercetările. Un studiu al Universității Harvard  a constatat că femeile care au consumat două sau mai multe porții de căpșuni și afine în fiecare săptămână au întârziat declinul memoriei cu până la doi ani și jumătate. Dacă îți dorești încă de dimineață ceva care să-ți stimuleze puterea creierului, începe-ți ziua cu o ceașcă de ceai verde. Ceaiul este plin de antioxidanți care cresc producția de neuroni în creier. Un compus anorganic din ceaiul verde, previne pierderea memoriei și bolile degenerative.

Fulgii de ovăz sunt de asemenea prieteni și susținători ai creierului. Ei sunt digerați lent,  ceea ce îți va oferi energie durabilă și putere cerebrală pe parcursul a mai multor ore. Cafeaua și gălbenușul de ou îmbunătățesc și întăresc memoria și puterea creierului, iar apa, consumată în cantitate de până la 2 litri pe zi, vă menține creierul hidratat și fericit. Împărțite în porții mici, stafidele sunt un booster ideal de energie. Când sunt ronțăite dimineața, ele reduc pofta de dulciuri pe tot parcursul zilei. Datorită flavonoidelor și antioxidanților pe care îi conțin, se spune că stafidele stimulează memoria.

Apă, apă și iar apă! Hidratarea deficitară se manifestă prin concentrare slabă, oboseală sau dureri de cap. Ar trebui să bei aproximativ 2,5 litri pe zi. Dacă afară este cald sau ai tendința de a transpira mult, ar trebui să bei și mai mult, dar nu exagerat de mult. Dacă vrei să ai un creier fericit, hidratează-l corespunzător. Nu putem spune cu dovezi ștințifice că ceea ce mâncăm și ceea ce bem ne va face mai inteligenți, însă de ceea ce mâncăm și ceea ce bem depinde cu siguranță sănătatea creierului, a inimii, a vaselor de sânge și a întregului organism, până la urmă.

Un cuvânt de încheiere

Unitatea noastră centrală de comandă va funcționa mai bine dacă va fi alimentată cu grăsimi sănătoase, fibre, proteine, vitamine și antioxidanți. Așa că renunțați pe cât posibil la alimentele și băuturile de tip fast-food, care vă șubrezesc încet și sigur.

 

ARTICOLE ASEMANATOARE

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Recente

- Advertisment -vegis.ro
- Advertisment -vitamix.ro
- Advertisment -vitamix.ro